Tématický celek |
Počet hodin |
Začátek |
Konec |
Úvod do digitálních pravidel |
2 hod |
10.9.2015 | 17.9.2015 |
Opakování: Propojení textu a obrázku |
5 hod |
30.9.2015 | 4.11.2015 |
Projekt: Referát | 1 hod | 11.11.2015 | 11.11.2015 |
Tvorba prezentací a tabulek |
8 hod |
18.11.2015 |
27.1.2016 |
Projekt: Školní výlet |
3 hod |
|
|
Členění digitálních dat |
3 hod |
|
|
Správa offline dat | 8 hod | | |
Úvod do programování |
3 hod |
|
|
Učební osnovy
Tématický celek |
Učivo |
Co má žák zvládnout |
Rozšířené opakování o digitálním světě
Základy práce s počítačem
Zpracování a využití informací
Vyhledávání informací a komunikace |
Bezpečnost ve školním intranetu a internetu |
Uvědoměle spravuje své školní účty.
Udržuje pořádek ve svých osobních složkách.
Dodržuje řád a pravidla stanovená pro práci ve školním intranetu i internetu. |
|
Členění digitálního světa
Vektorová grafika |
Přepracuje myšlenkovou mapu o členění digitálního světa do elektronické podoby.
S porozuměním využívá běžné nástroje pro kreslení vektorové grafiky v jednoduchém editoru a samostatně vypracuje jednoduchou grafiku. |
|
Vyhledávání na internetu |
Najde k určitému tématu textové, obrazové i audiovizuální informace.
Orientuje se na internetovém obchodě.
využívá vyhledávací formuláře k nalezení informací na konkrétních webech. |
|
Autorské dílo |
Využívá schránku pro úpravu obsahu textových a bitmapových souborů, včetně přenesení dat z jiných zdrojů (editoru jiného typu, internetových stránek, emailu či sejmuté obrazovky).
Samostatně zkompletuješ textové a grafické informace s konkrétním zaměřením do jednoho dokumentu.
Má povědomí a některých omezeních spojených s kopírováním autorských děl. |
Úvod do digitálních děl = online data
Zpracování a využití informací
|
Kancelářský balík |
Nakreslí jednoduchou kresbu jako grafický doplněk pro použití u dat jiného typu.
U textového editoru s porozuměním využívá jednoduché nástroje pro práci se styly a jejich úpravy, upravuješ jednoduchou tabulku.
S porozuměním využívá jednoduché nástroje pro sestavení prezentace.
S porozuměním využívá jednoduché nástroje pro práci tabulkou, formátuješ buňky, samostatně uspořádáš data do tabulky s jednoduchými vzorci a funkcemi. |
|
Autorské dílo |
Samostatně sepíše jednoduchý příběh z reálného života, připraví jeho prezentaci a vytvoří tabulku pro řešení souvisejícího problému.
Při tvorbě vlastního díla se nedopouští plagiátorství, při využití díla jiného autora označíš zdroj. |
Správa digitálních dat |
Správa offline dat
Souborový systém |
Rozumí základním parametrům souborového systému a odlišuje kořen, složku a soubor;
Provádí běžné úkony spojené s údržbou offline dat.
Identifikuje rozdíly v datech dle jejich obsahu či účelu.
Při znalosti cesty ke spouštěcímu souboru spustí offline aplikaci, spouští více aplikací najednou. |
|
Správa online dat |
U systému poskytování dat pomocí Internetu vysvětlí pojem URL a identifikuje z něj umístění online dat.
Volíš vhodnou aplikaci dle typu dat, uzpůsobuješ práci s daty dle použité aplikace.
Uloží online data do osobní složky ve školním “cloudu” a následně je otevře pomocí příslušné aplikace.Udržuje svá data z kancelářského balíku v osobní složce ve školním “cloudu”. |
Úvod do programování |
Základní principy programování |
Sestaví jednoduché posloupnosti příkazů. Rozumí větvení postupů pomocí podmínek. |
|
|